Το Marketing του αβοκάντο στο Μεξικό
Οι μεξικάνικες εξαγωγές αβοκάντο στην Κίνα απαιτούν στρατηγική μάρκετινγκ, δήλωσε ο Sergio Ley, πρόεδρος του τμήματος για την Ασία και την Ωκεανία του Μεξικάνικου Συμβουλίου Εξωτερικού Εμπορίου (Comce).
Με ετήσια πτώση 37,5%, οι εξαγωγές αβοκάντο του Μεξικού στην κινεζική αγορά ανήλθαν σε 12 εκατομμύρια δολάρια το 2020. Επομένως, αυτές οι πωλήσεις είναι λιγότερο από το ήμισυ του ιστορικού τους μέγιστου επιτεύγματος το 2015, όταν ήταν για 25 εκατομμύρια δολάρια,
Πιο πρόσφατα, η τάση ήταν πιο κάτω. Το 2018 ανήλθαν σε 32 εκατομμύρια δολάρια και τον επόμενο χρόνο ήταν 19 εκατομμύρια δολάρια. Ο Λέι σχολίασε ότι πολλοί άνθρωποι στην Κίνα δεν ξέρουν πώς να τρώνε αβοκάντο. Για παράδειγμα, μερικοί μπορεί να πιστεύουν ότι τρώγεται κατευθείαν από το ράφι, δεν γνωρίζουν ότι είναι σκληρό και δεν είναι ακόμη βρώσιμο. Αν κανείς δεν το εξηγήσει, αυτό το άτομο θα είναι πολύ απογοητευμένο”, τόνισε ο Λέι.
Μεξικάνικο αβοκάντο
Σε όλο τον κόσμο, οι εξαγωγές αβοκάντο από το Μεξικό αυξήθηκαν σε αξία και όγκο το πρώτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας του Μεξικού. Ομοίως, ο Ley θεώρησε ότι το λάδι αβοκάντο μπορεί να εξαχθεί στην Κίνα εάν διαδοθούν τα οφέλη του. Τόσο στις βιομηχανίες καλλυντικών όσο και στη βιομηχανία τροφίμων. “Είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε να μπορούμε να εξάγουμε με μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία”, δήλωσε ο Ley. Το guacamole τέθηκε ως τρίτη προτεραιότητα, ένα προϊόν που στην Κίνα σχεδόν κανείς δεν ξέρει τι είναι, πώς τρώγεται ή τι σημαίνει.
Αγορά
Η τιμή των αβοκάντο εξαρτάται από την προσφορά και η υπερπροσφορά μπορεί να οδηγήσει σε ανταγωνισμό τιμών στον κλάδο. Παρομοίως, οι αυξανόμενες συνθήκες σε διάφορα μέρη του κόσμου, ιδιαίτερα οι κλιματολογικές συνθήκες. Όπως οι καταιγίδες, οι πλημμύρες, η ξηρασία, οι δασικές πυρκαγιές και οι παγετοί, καθώς και οι ασθένειες και τα παράσιτα, είναι πρωταρχικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές της αγοράς λόγω της επιρροής τους στην προσφορά και την ποιότητα. Επίσης, η τιμή του αβοκάντο εξαρτάται από την ποιότητα.
Τα φρέσκα προϊόντα είναι πολύ ευπαθή και γενικά πρέπει να διατίθενται στην αγορά και να πωλούνται λίγο μετά τη συγκομιδή. Σύμφωνα με το Mission Produce, οι αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών που μπορούν να επηρεάσουν τη ζήτηση είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως:
-Τάσεις διατροφής.
-Προσοχή σε συγκεκριμένες διατροφικές πτυχές.
-Ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις στην υγεία συγκεκριμένων προϊόντων.
-Προσοχή στις πρακτικές προμήθειας προϊόντων.
-Η αντίληψη του κοινού σχετικά με τους κινδύνους για την ασφάλεια των τροφίμων.